Παρεμβάσεις Τελευταίες Εξελίξεις

«Προβληματική και μη εφαρμοστέα η Εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας για τα ΔΙΕΚ»

Με αφορμή την έκδοση της υπ’ αριθμ. πρωτ. Γ6α/Γ.Π.οικ.33346/30-04-2018 Εγκυκλίου που φέρει την υπογραφή του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας με θέμα την «Συμπλήρωση υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου από το εκπαιδευτικό προσωπικό των Δ.Ι.Ε.Κ. του Ν. 4186/2013 αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας», η ΠΑΣΥΝΟ ΕΣΥ εκφράζει την εύλογη απορία της σε μια σειρά σοβαρών ζητημάτων που προφανώς… διέλαθαν της προσοχής του συντάκτη ή των συντακτών της.

Καταρχάς, αναφερόμενοι στις αξιότιμες υπαλλήλους που η εγκύκλιος αναγράφει ως «αρμόδιες» να δίνουν πληροφορίες, δηλαδή τις κ.κ. Νικολάου και Μπαρώ και μην γνωρίζοντας αν οι ίδιες συνέταξαν αυτό το προβληματικό και γεμάτο νομικά κενά κείμενο, εκθέτοντας τον Αν. Υπουργό κ. Πολάκη, ερωτούμε:

  1. Γιατί στην επίμαχη εγκύκλιο δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά στην απαραίτητη παιδαγωγική επάρκεια που υποχρεωτικά πρέπει να διαθέτουν όλοι οι εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ, ως ένα από τα βασικά κριτήρια κατάταξης; Γνωρίζετε κ.κ. συντάκτες – συντάκτριες, ότι πολλοί από τους μόνιμους εκπαιδευτές δεν διαθέτουν την επάρκεια αυτή; Αν ναι γιατί αυτό αποσιωπείται;
  2. Γιατί δεν αναφέρετε συγκεκριμένα τον τρόπο κατάταξης στο πρόγραμμα των ΔΙΕΚ και την σειρά των ποιοτικών κριτηρίων, βάσει των οποίων θα πραγματοποιηθεί η εν λόγω διαδικασία; Οι ομιχλώδεις απόπειρες ορισμού της  στην επίμαχη εγκύκλιο, δεν προσφέρουν ουδεμία απάντηση επί τούτου, αλλά παρέχουν πρόσφορο έδαφος παρερμηνειών και προφορικών παρεμβάσεων, εντελώς ξένων με τις αρχές και τα ήθη της δημόσιας διοίκησης.
  3. Γιατί δεν ακολουθείτε, ως οφείλετε, τη διαδικασία που ορίζει η κείμενη νομοθεσία, την οποία  ακολουθεί κατά νόμον η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων;
  4. Γιατί επιχειρείται να ασκηθεί έλεγχος από την υπηρεσία σας, αποκρύπτοντας ότι η αρμοδιότητα αυτή, βάσει του Ν 1566/85 ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας; Πρόκειται για άγνοια των νομικών διατάξεων ή για απόπειρα επίδειξης ισχύος;
  5. Λανθασμένα, αναφορικά με την αναλογία εκπαιδευτών – καταρτιζομένων ανά μάθημα, μνημονεύετε τις διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 7 του Νόμου 4186/2013, αντί των διατάξεων του άρθρου 23 παρ. 7 του Νόμου 4186/2013. Πάλι αστοχήσατε;
  6. Ακολούθως, χρησιμοποιείτε πάλι κατά το δοκούν το περιεχόμενο του άρθρου 30 του Δ/Κ, ή λόγω άγνοιας ή ακόμα χειρότερα λόγω υποκειμενικής ερμηνείας…
  7. Τέλος, με επικίνδυνα νοηματικά άλματα και χωρίς κανένα απολύτως νομοθετικό έρεισμα, κάνετε λόγο για μετακινήσεις εκπαιδευτικών από την οργανική τους θέση σε άλλους φορείς, αγνοώντας ή παρερμηνεύοντας το πνεύμα και το γράμμα του νόμου, αλλά πρωτίστως την κοινή λογική.

Με βάση τα παραπάνω συνοπτικώς αναφερθέντα, γεννώνται πλήθος ερωτηματικά για το σκοπό που εξεδόθη η επίμαχη τούτη εγκύκλιος, από τη στιγμή που δεν αντέχει ούτε λεπτό σε καμία σοβαρή κριτική επί του περιεχομένου της.

Ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός, προφανώς και πρέπει να αναζητήσει τις ευθύνες από εκείνους ή εκείνες που τον εξέθεσαν, δείχνοντας ίσως υπερβάλλοντα ζήλο και πλειοδοτώντας σε …υπηρεσιακή ετοιμότητα, όχι όμως και σε διοικητική ικανότητα.

Η άμεση ανάκληση της εγκυκλίου αυτής είναι υπαγορευμένη από την κοινή λογική και τις στοιχειώδεις αρχές της διοίκησης.

Κλείνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε ότι τα προβλήματα του πλεονάζοντος προσωπικού που παρατηρούνται σε ορισμένα από τα ΔΙΕΚ, έχουν ως αίτια την πλημμελή άσκηση των καθηκόντων της πάλαι ποτέ Διεύθυνσης Επαγγελματιών Υγείας, επειδή:

-Η πρόσκληση για προσέλκυση σπουδαστών εκδόθηκε από την παραπάνω Διεύθυνση μόλις τον Σεπτέμβρη του 2017, ενώ η αντίστοιχη υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ την εξέδωσε τον Μάιο, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να προτιμήσουν τα ΔΙΕΚ του ΥΠΕΠΘ…

-Υπό την ανοχή της τότε Διεύθυνσης, υπάρχουν σχολές στην Αττική με τριψήφιο αριθμό σπουδαστών που λειτουργούν χωρίς επαρκή αριθμό μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλά με αποσπασμένο προσωπικό από τα όμορα νοσοκομεία, ενώ θα έπρεπε ο αριθμός των σπουδαζόντων να ισοκατανεμηθεί σε άλλα ΔΙΕΚ του λεκανοπεδίου.

-Η Διεύθυνση Επαγγελματιών Υγείας δεν προέβη σε καμία ενέργεια δημιουργίας κινήτρων, όπως πχ  να αμείβεται η μαθητεία στους σπουδαστές των ΔΙΕΚ του Υπουργείου Υγείας ή να κατέχουν μαθητικό ειδικό εισιτήριο (πάσο), όπως γίνεται με τους σπουδαστές των ΔΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας.

Αντί λοιπόν να επιλυθούν όλα τα παραπάνω με την ευκαιρία της δημιουργίας της πολυαναμενόμενης νέας Διεύθυνσης Νοσηλευτικής, οι χειρισμοί των υπευθύνων υπηρεσιακών παραγόντων  φαίνεται ότι έχουν πυροδοτήσει ένα εκρηκτικό κλίμα που πρέπει άμεσα να κατευναστεί.

Η ΠΑΣΥΝΟ-ΕΣΥ θεωρεί με βάση τα παραπάνω, αυτονόητη την άμεση παρέμβαση του κ. Πολάκη και την αποκατάσταση της δικαιοσύνης με την ταυτόχρονη απόδοση ευθυνών όπου κι αν αυτές ανήκουν.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος                           Ο Γ. Γραμματέας

Αριστείδης Δάγλας                  Γεώργιος Αβραμίδης

Download PDF

Διαβαστε επισης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy